Thành công vào ngày Thứ Sáu Đen là về việc lập kế hoạch

Có một số cách để đạt được thành công vào ngày Thứ Sáu Đen. Một trong số đó là về việc tận dụng các cơ hội mà bạn phải ảnh hưởng đến người tiêu dùng sớm. Nó bao gồm để làm quen với hành vi người tiêu dùng trực tuyến mới nhất vào Thứ Sáu Đen.

Một số công ty sử dụng phương pháp cliffhanger để nâng cao nhận thức về cung cấp của họ vào ngày thứ Sáu Đen.

Nhưng có những cách khác để đạt được thành công vào ngày Thứ Sáu Đen. Nó bao gồm để làm quen với hành vi của người tiêu dùng và buộc họ lên trước khi mất buổi sáng thứ Sáu.

Chúng tôi đã tạo ra ba lời khuyên tốt cho bạn dựa trên các mẫu hành vi mà báo cáo từ FDIH cho thấy, và chúng tôi đã viết một chút về ở đây.

1: Bắt đầu trong thời gian tốt

Bởi vì người tiêu dùng mua sắm rất đặc biệt và đồng thời trì hoãn việc mua hàng của họ vào Thứ Sáu Đen, nên bắt đầu quảng cáo sớm với ưu đãi của họ.

Đề xuất

Hãy để khách hàng của bạn điền vào giỏ mua hàng trong những ngày đến Black Friday và làm cho họ tiết kiệm giỏ. Vào Thứ Sáu Đen, bạn sẽ tự động cung cấp các mặt hàng trong giỏ hàng mà bạn đang thực hiện phiếu mua hàng.

Gửi thư cho khách hàng vào ngày Thứ Sáu Đen, nhắc nhở họ rằng họ được đề nghị cung cấp các mặt hàng họ đã chọn. Họ chỉ cần mua chúng Black Friday. Phương pháp này có thể được sử dụng lại cho một số ưu đãi.

2: Reklamer med dine specifikke tilbud inden fredag

Forbrugerne udsætter deres køb. Derfor er det en god ide at reklamere med de specifikke tilbud du har tænkt dig at køre på dagen. På den måde ved forbrugerne, hvad de kan forvente i din butik.

Jo mere specifikt du kan reklamere, jo bedre.

Læs mere om reglerne ved prismarkedsføring - klik her

Forslag

Lav et opslag på eks. facebook med et helt konkret tilbud du ønsker at køre på fredag. Del det med dine følgere allerede i dag. Det kan være du skal lave en række tilbud, eller bare et par. Det er op til dig. Husk link til produktet på dit website.

Du kan også oprette kampagner med konkrete tilbud og husk at gøre opmærksom på, at det er på Black Friday, at tilbuddet kan hentes i din butik.

Husk at lave retarget-målgrupper ud fra de tilbudsprodukter du laver opslag eller du reklamerer for.

Læs mere om retargeting med facebook her
Læs mere om remarketing med Google Adwords her

3: Dine tilbud og kampagner skal planlægges i god tid

Black Friday er en travl dag for alle, der har med e-handel at gøre. Derfor er det en god ide at være i god tid mht. planlægningen af tilbud og kampagner.

Ved du hvad dine tilbud skal være, så kan du med fordel schedulere tilbuddene nu, og lade dem gå live på fredag klokken 00.01.

Travlheden mærker de også hos facebook og Google. Derfor vil det være en klar fordel at have planlagt og scheduleret kampagner på forhånd, for ikke at havne i godkendelseskø på selve dagen, og gå glip af vigtige salg.

Forslag

Lav annoncer ud fra de tilbud du har scheduleret til at køre Black Friday. Dem kan du lave allerede i dag.

Hvad enten det er retarget mod tidligere besøgende, eller kampagner til nye brugere, så er det nu du kan sikre dig, at dine kampagner er klar til fredag.

Sæt dem til at køre fra fredag morgen, og husk splattere med “Spar **** % i dag”, “Spar ****,- kr. , “tilbud” osv. på billedet. Det er ikke kønt, men det virker.

Husk at justere priserne på din webshop så de er klar til at kampagnerne kører. Hellere være i god tid på webshoppen, end sende nogle kampagner ud, hvor produktet de linker til, har en forkert pris.

Kort og godt, så handler succes på Black Friday (og alle andre tilbudsperioder) om at være forberedt og finde nye metoder, for at komme konkurrenterne i forkøbet.